Jaki samochód do 20 tysięcy

Najpopularniejsze modele samochodów używanych w cenie do 20 000 złotych

Ford Mondeo MK3

Prędkość maksymalna: 195 – 250 km/h
Moc maksymalna: 110 – 226 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 7.00 – 11.00 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 11 – 14 l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 5 – 8 l/100km
Spalanie średnie (benzynowiec): 7 – 8l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 6 – 7l/100km
Rozstaw osi: 2754mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • hatchback
  • sedan
  • kombi

koszt: 17-19 tysięcy za samochód w dobrym stanie w zależności od rocznika

Ford Mondeo to samochód przyjazny dla kierowcy i dla pasażera. Łączy w sobie bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Jest łatwy w prowadzeniu, pojemny, przestronny i komfortowy. I, co ważne, stosunkowo tani w serwisowaniu. Zamienniki są łatwo dostępne i nie rujnują portfela.

Podstawowe silniki benzynowe (1.8 i 2.0) palą średnio 8-9l na 100km. Spalanie w ich dieslowych odpowiednikach wynosi natomiast 6-7l na 100km przy średnio ekonomicznej jeździe. Silniki Diesla są jednak bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Kierowcy, którzy o nie nie dbają, muszą się liczyć z częstymi awariami.

Z całą pewnością nie warto natomiast rozważać montażu instalacji gazowej, która generalnie raczej nie sprawdza się w fordach.

Zdecydowaną wadą Forda MK3 jest niska odporność na rdzewienie. Szczególnie narażone są dolne krawędzie drzwi, łączenia i elementy podwozia.

Volkswagen Polo (IV generacja)

Prędkość maksymalna: 157 – 225 km/h
Moc maksymalna: 60 – 180 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 7.00 – 16.00 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 8 – 12l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 5 – 8l/100km
Spalanie średnie(benzynowiec): 6 – 7l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 4,5 – 5,5l/100km
Rozstaw osi: 2511mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • hatchback
  • sedan (niedostępny w Polsce)

koszt: 12-16 tysięcy

Volkswagen Polo IV cieszy się dużą popularnością głównie ze względu na swój atrakcyjny wygląd i optymalną wielkość. Przy tym, mimo swych stosunkowo niewielkich gabarytów, auto jest bezpieczne i wygodne. Volkswagena pochwalić należy za znakomitą jakość karoserii oraz jej doskonałe zabezpieczenia antykorozyjne. Wśród wad tego samochodu wymienić trzeba sporą awaryjność, opierającą się jednak głównie na drobnych usterkach.

BMW 3 (E46) Prędkość maksymalna: 222 – 242 km/h
Moc maksymalna: 170 – 204 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 7.00 – 9.00 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 11 – 13l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 8 – 9l/100km
Spalanie średnie (benzynowiec): 7 – 8l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 6 – 7l/100km
Rozstaw osi: 2725mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • coupe
  • sedan
  • cabrio
  • compact
  • touring

koszt: 17-18 tysięcy (rocznik 2000)

BMW E46

BMW E46 jest, obiektywnie, mimo upływu lat, świetnym autem. Niestety nie do końca sprawdza się ono na polskich drogach, co potwierdzić mogą liczni polscy użytkownicy. W konfrontacji z rodzimymi nawierzchniami, szans nie mają elementy zawieszenia, drążki kierownicze i amortyzatory. Serwisowanie tego auta może znacząco uszczuplić naszą kieszeń.

Auto nie należy do najbardziej ekonomicznych. Jeśli mamy zamiar zainwestować w instalację gazową, najlepiej w tym modelu sprawdzi się wersja z sekwencyjnym wtryskiem LPG.

Opel Astra G (II generacja)

Prędkość maksymalna: 182 – 188 km/h
Moc maksymalna: 80 – 103 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 11 – 13 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 8 – 9l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 4 – 6l/100km
Spalanie średnie (benzynowiec): 6 – 7l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 4 – 5l/100km
Rozstaw osi: 2611mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • hatchback
  • sedan
  • coupe
  • kombi
  • cabrio

koszt: 12-15 tysięcy (rocznik 2000-2004)

Opel Astra G to nowoczesny, masywny i przestronny samochód, cechujący się dużą dynamiką jazdy. Astra ta, oprócz komfortu i bezpieczeństwa jazdy, oferuje także oszczędne spalanie i serwisowanie. Części zamienne są relatywnie tanie i łatwo dostępne.

Astra G uchodzi za auto niezawodne, a przy tym niedrogie w utrzymaniu. Doskonale sprawdza się na polskich drogach, ale nie najlepiej znosi zasilanie autogazem.

Volkswagen Golf (IV generacja)

Prędkość maksymalna: 160 – 247 km/h
Moc maksymalna: 50 – 177 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 8.00 – 16.00 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 9 – 12l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 5 – 7l/100km
Spalanie średnie (benzynowiec): 7 – 8l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 4,5 – 5,5l/100km
Rozstaw osi: 2512mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • hatchback
  • kombi
  • cabrio

koszt: do 19 tysięcy (roczniki powyżej 2000)

Nadwozie tego modelu projektował, po raz pierwszy, stylista Audi – Golf prezentuję się rzeczywiście zjawiskowo. Auto cieszy się ogromną popularnością, ale, głównie ze względu na swoją wysoką awaryjność, nie jest najtańsze w utrzymaniu. Poważne usterki nie ustępują miejsca drobnostkom. Najczęściej zawodzą układ elektryczny i, nieodporne na korozję, blachy. Części zamienne w serwisach nieautoryzowanych utrzymują ceny na średnim poziomie.

Volkswagen Passat B5

Prędkość maksymalna: 191 – 226 km/h
Moc maksymalna: 101 – 193 KM
Przyspieszenie 0-100km/h: 7 – 14 sekund
Spalanie w mieście (benzynowiec): 11 – 15l/100km
Spalanie poza miastem (benzynowiec): 6 – 8l/100km
Spalanie średnie (benzynowiec): 8 – 9l/100km
Spalanie średnie (Diesel): 5 – 7l/100km
Rozstaw osi: 2703mm
Dostępne wersje nadwozia:

  • sedan
  • kombi

koszt: 12-13 tysięcy (rocznik 2000)

Ogromna liczba zadowolonych właścicieli piątej generacji Volkswagena Passata mówi sama za siebie. Volkswagen Passat B5 jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki i jednym z najbardziej udanych Passatów w ogóle. Komponentów do niego dostarczyło Audi.

Auto jest wygodne i dynamiczne. Dodatkowo, silniki Diesla oraz zasilanie autogazem czynią ten model nadzwyczaj oszczędnym.

Volkswagen Passat, jako pierwszy model tej marki, daje możliwość zamontowania podwójnych reflektorów ksenonowych „bi-xenon”, pozwalających na znacznie lepsze oświetlenie drogi.

Kupując używanego Passata łatwo trafić na model zasilany autogazem. Opcja ta doskonale sprawdza się w tym aucie i nie sprawia użytkownikowi żadnych problemów.

Większość usterek Passata B5 ma związek ze słabym przednim zawieszeniem. Najczęstszymi problemami są wybite tuleje metalowo-gumowe w wahaczach oraz zużyte końcówki drążków kierowniczych.

Na pochwałę zasługuje natomiast, bardzo trwałe i świetnie zabezpieczone przed rdzą, nadwozie.